سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که خوش رفتاری پیشه کند، دوستانش فراوان شوند . [امام علی علیه السلام]
دلنوشته های یک مادر

 چند روزیه که دختر ناز من:girl، هانیه زهرای عزیزم وارد هفت ماهگی شده- تکون تکون خوردنهای شیرینش برای من و بابایی یه دنیا لذت و زیباییه!

:gol:gol:gol:gol

شاید نمی دونه که با هر ضربه ای که به شکم مامانی میزنه، چقدر منو به وجد میاره:shad و چقدر برام تداعی روزهای باصفاییه که با پسر نازم محمدصالح:gol بودم.

دیروز عصر که میخواستم بخوابم، نازنین گلم اینقدر ورجه وورجه کرد و خودشو شیرین کرد که دلم نیومد باهاش بازی نکنم. واقعاً برای یک مادر حامله شیرینترین لحظه هاست وقتی که نی نی نازش :nini1 ابراز وجود میکنه....

قدیمیا میگن دختر هم زودتر شروع به تکون خوردن میکنه و هم بیشتر تکون میخوره. واقعاً در مورد من مصداق داشته. یادمه اولین تکون خوردنهای محمدصالحم:heart از حدود ماه پنجم بود. اونهم خ آروم، مثل تیک تیک ساعت!!

اما دختر نازگل من، از اوایل ماه چهارم شروع کرده به رقصیدن!!:star:ghalb

توی کتاب « ریحانه بهشتی » نوشته که در هنگام تکون خوردن نوزاد در شکم مادر مستحبه که دست بر شکم گذاشته و سوره توحید تلاوت کنند.

از امروز میخوایم برگردیم به موضوع « فرزند صالح » بپردازیم. :gol

اعمال عبادی تأکید شده در اسلام رو تا مرحله آمیزش و مکروهات  رو در وبلاگ http://mohamadsaleh.blogsky.com/  بیان کردیم. حتما سر بزنید ...

از امروز وارد مرحله بارداری و توصیه های مربوط به این دوران میشیم. از مادران باردار و اونهایی که دارن خودشون رو آماده میکنند برای بارداری و مادر شدن درخواست عاجزانه داریم که دعا بفرمایند‌ برای همه، بخصوص اونهایی که آرزوی مادر شدن دارند:gol:gol:gol:gol....

در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) :golنقل شده که فرمودند: « ای حولاء، قسم به کسی که مرا به حق پیامبر و بشارت دهنده و بیم دهنده برانگیخته، هیچ زنی نیست که از همسرش باردار گردد مگر اینکه در سایه ی خداوند عزَّ و جل باشد. تا اینکه درد زایمان به او برسد که به ازاء هر دردی خداوند به او ثواب آزاد کردن بنده ی مؤمنی را می دهد. پس وقتی وضع حمل کرد و شروع به شیر دادن نمود، پس نمی مکد فرزند از شیر مادرش مکیدنی، مگر اینکه نور درخشنده ای  باشد جلوی رویش در روز قیامت که همه از اولین و آخرین از آن تعجب می کنند و برای او ثواب زن روزه داری نوشته میشود که شبها عبادت خداوند را می کند و اگرچه روزه دار نباشد برای او ثواب روزه کل روزگار نوشته میشود و عبادت شبهای آن. پس زمانی که فرزند خود را از شیر بگیرد خداوند به او میفرماید: « ای زن به تحقیق گناهان گذشته ی تو را بخشیدم پس عمل را از نو شروع کن. »

(مستدرک الوسایل، ج 15،ص 156)

زن در دوران بارداری همچون مجاهد فی سبیل الله است و اگر در حین زایمان بمیرد اجر شهید را دارد.

اسلام برای زن دنیایی بسیار زیبا ایجاد کرده، دنیایی که همه ی افراد آن باید به مادر احترام بگذارند. حتی احترامی فراتر از پدر. چرا که پیامبر سه بار دستور به احترام مادر داد و سپس احترام به پدر را امر فرمود.

(مستدرک الوسایل، ج15،ص180)

(سوره لقمان، آیه14  و  سوره احقاف، آیه 15)

 



مامانی و محمدصالح و نازدونمون ::: چهارشنبه 87/1/28::: ساعت 9:45 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 1
کل بازدید :141881

>> درباره خودم <<
دلنوشته های یک مادر
مامانی و محمدصالح و نازدونمون
مادری با فرزندان بهشتی اش محمد صالح و هانیه زهرا، با احساس،مهربان،سرشار از نشاط دوران کودکی

>> پیوندهای روزانه <<

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
دلنوشته های یک مادر

>>لوگوی دوستان<<


>>موسیقی وبلاگ<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<