سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسلمان، برادرِ مسلمان است، به او خیانت نمی کند، او را وا نمی گذارد، بر او خرده نمی گیرد، او رامحروم نمی سازد و غیبتش را نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
دلنوشته های یک مادر

سلاااااااااااااااام.

 امروز قراره با یک ترفند کاملاً حرفه ای این شبهه رو توی ذهن شما بوجود بیارم که : من یه خانوم کدبانو و خونه دارو تمام کمالم!!

قضیه اینه که : بعد از تعطیلات نوروز که برگشتیم سر خونه و زندگیمون، شاهد جوانه زدن پیازهای توی آشپزخونه بودم. اینم عکس دوتاشون!!

 

به همین دلیل تصمیم گرفتم سری بزنم به کتاب خانه داری برای نوعروسان که چند وقت پیش از خاله جونم زهرا کِش رفته بودم!!

هر چی برگ زدم چیزی در مورد پیاز و نحوه ی نگهداری اون و پیشگیری از جوانه زدن و ... ننوشته بود ، اما یه سری نکات کوچولو به نظرم جالب اومد که گفتم برای شما بنویسم.

1-   برای تمیز کردن محلی که شیر سر رفته ، میتوانید مقداری آب و نمک روی محل ریخته و پس از اندکی درنگ و تحمل، محل مورد نظر را بشوئید.

2-   برای جرم گیری از محفظه ی اطوی بخار، مقداری «سرکه» توی آن ریخته و بعد از حدود نیم ساعت آنرا بشویید. ( مواظب باشید برای دفعات اول استفاده از اطو، لباسهایتان بوی سرکه نگیرد! )

3-   برای پاک کردن طلا و جواهرات مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی اجاق گرم کنید و وسایل طلا را درون آب قرار دهید و با مسواک برس بزنید و سپس با آب داغ بشوییدو خشک کنید.

4-   برای پوست کندن گوجه می توان از دو راه اقدام کرد: الف-یک چنگال درون گوجه فرو میبرید و آن را روی شعله آتش میگیرید . پس از چند لحظه پوست آن به آسانی جدا میشود. ب-مقداری آب درون یک ظرف به جوش می آورید و سپس گوجه های مورد نظر را درون آن می ریزید. پس از مدت نیم الی یک دقیقه پوست آن به آسانی جدا میشود...

5-   برای اینکه در موقع پوست کندن و خرد کردن پیاز کمتر اشکتان در بیاید، الف-پیازها در زیر شیر آب پوست کنده و خرد کنید. ب-یک تکه نان یا یک چوب کبریت در دهان گذاشته و به دندان بگیرید. نیز میتوانید پیاز را قبل از پوست کندن و خرد کردن درون یخچال یا فریزر قرار دهید( البته نه به اندازه ای که یخ بزند. )

 

خانومها و آقایون عزیز!

امیدوارم این نکات به دردتون بخوره. شاید بعدها بیشتر در این رابطه براتون نوشتم!!

 



مامانی و محمدصالح و نازدونمون ::: یکشنبه 87/1/18::: ساعت 7:4 عصر



مامانی و محمدصالح و نازدونمون ::: شنبه 87/1/17::: ساعت 11:38 صبح

 

باز هم سلام . توی تعطیلات یه سر رفتیم جنوب، ساحل زیبای خلیج فارس.هوا بسیار خوب بود. شبها نسیم خنک و دلپذیری میوزید. خ ها بادبادک هوا کرده بودن . مناظر زیبایی داشت.اما بسیار شلوغ بود و به قول معروف " جای سوزن انداختن نبود‌"

توی راه با مردم عشایر برخورد کردیم. مردمانی زحمتکش و رنج دیده. اما چه غروری در چشمانشون موج میزد. خ به زندگیشون فکر کردم و واقعاً سخته تصور اینکه جای اونها باشم.وقتی بچه های عشایر رو میدیدم، هیچ در ذهنم بعید به نظر نمیرسید که شاهد دوران کودکی انسانهای بزرگی در آینده هستم...

یه چیزی که منو توی این سفر ناراحت میکرد، دیدن بعضی از خانومهای مسافر بود که اصلاً مراعات شئونات اسلامی مخصوصاً حجاب رو نمیکردن. حتماً اونها عالمی دارند و تصوراتی.

به یک فروشگاه لوازم اکواریوم رفتیم . خ جالب بود. اما متأسفانه یک آهنگ تند بندری گذاشته بودند که واقعاً موندن در اونجا پر اشکال میشد. مخصوصاً برای من که قراره بخاطر دختر خوشگلم بیشتر مراعات کنم!!

گفتم آهنگ، یاد برنامه ی « فتیله » افتادم. کشتن خودشونو توی این تعطیلات. نمیدونم صدا و سیما داره به چی فکر میکنه که اینقدر راحت دارن ذهن بچه های مملکت رو  خراب میکنند. اگه نگاه گذرایی به رساله ها و استفتائات مراجع گرامی داشته باشیم،میبینیم که بیشتر آهنگهای این برنامه و شاید همه ی این آهنگها اشکال دارن. من اگر جای مادرها بودم اجازه نمیدادم بچه هام به این برنامه نگاه کنند.من نمیگم که موسیقی نباشه، اما دیگه نه تا این حد شورش رو در بیارن. بچه ای که امروز این آهنگ های تند رو میشنوه ، فردا میخواد با چطور آهنگی راضی بشه؟؟حرکات موزون بازیگران هم که دیگه کم از رقص نداره...

اینم از مشکلات عدیده ی فرهنگیه که توی جامعه ی اسلامی ما هست. خدا به خیر بگذرونه...

 



مامانی و محمدصالح و نازدونمون ::: پنج شنبه 87/1/15::: ساعت 11:46 صبح

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :141650

>> درباره خودم <<
دلنوشته های یک مادر
مامانی و محمدصالح و نازدونمون
مادری با فرزندان بهشتی اش محمد صالح و هانیه زهرا، با احساس،مهربان،سرشار از نشاط دوران کودکی

>> پیوندهای روزانه <<

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
دلنوشته های یک مادر

>>لوگوی دوستان<<


>>موسیقی وبلاگ<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<